Какцэпцыя выставы-бiеннале «Ліхтарт»
У Беларусі, краіне з вялікім эканамічным патэнцыялам, не запатрабаваныя паслугі ў галіне дызайну. Нягледзячы, на вялікую колькасць, прафесійна падрыхтаваных спецыялістаў у гэтай галіне. Гэта выклікана нізкай дасведчанасці ў грамадстве аб магчымасцях дызайну.
Таму вялікая колькасць прафесіяналаў апынаецца не запатрабаваным. Маладыя і таленавітыя дызайнеры вымушаныя шукаць сферу прыкладання сваіх магчымасцяў за межамі краіны. Адзінкавыя праекты, зробленыя ў Беларусі ў свой час, станавіліся хітамі інтэрнэту (лямпачка «Азарэнне» І. Салаўёў і М.Салаўёва www.vashdom.tut.by/news/homemaking/408209.html) але засталіся так і не рэалізаванымі. Разам з тым у краіне адсутнічаюць і прапагандысцкія механізмы развіцця дызайну: няма музея дызайну і тэхнікі, Нацыянальны мастацкі музей у адрозненні ад інстытуцый падобнага ўзроўню іншых краін не фармуе калекцыю дызайнерскіх аб'ектаў, адсутнічаюць дзяржаўныя ўзнагароды, званні і прэміі ў гэтай галіне. Такім чынам, беларускія дызайнеры апынуліся без эканамічнай і маральнай падтрымкі з боку дзяржавы. Біенале «Lixtart» - выставачная платформа, якая створана як сродак прасоўвання, прапаганды, стварэння камунікацый паміж інвестарамі, вытворцамі і праекціроўшчыкамі. А разам з тым, дызайн акумулюе розныя аспекты беларускай культуры і інтэгруе іх у сучаснае жыццё.
Святло гуляе значную ролю ў жыцці чалавека. Ён карыстаўся натуральным святлом, пакланяўся свяцілам і ствараў шматстайныя крыніцы штучнага святла: ад лучыны, газавых лямпаў, ліхтароў да унікальных твораў дэкаратыўнага мастацтва і дызайну. На працягу стагоддзяў беларусы надавалі святла розныя сакральныя значэння выкарыстоўваючы ў семантыцы арнаменту, архітэктуры і утылітарных рэчаў салярныя сімвалы. Сёння многія дызайнеры і мастакі звяртаюцца да святла, ствараючы унікальныя творы жывапісу і фатаграфіі, светлавыя інсталяцыі, арт-аб'екты, і, вядома, прыкладныя прадметы - свяцільні. На сённяшні дзень у Беларусі не шмат вытворцаў светлавых прыбораў, таму стварэнне арыгінальных, аўтарскіх твораў з'яўляецца своечасовай і актуальнай задачай.
Упершыню «Ліхтарт» адбыўся ў 2014 годзе citydog.by/afisha/event/likhtart/. Праект рэалізуецца шляхам арганізацыі конкурсу для дызайнераў, мастакоў, фатографаў, віджэяў з наступным адборам конкурсных работ, стварэннем экспазіцыі аўтарскіх твораў і праграмай суправаджальных мерапрыемстваў.
Агульная мэта праекта: Прасоўванне беларускага дызайну шляхам арганізацыі выставы унікальных аўтарскіх аб'ектаў, створаных у кантэксце гістарычнага развіцця і нацыянальных традыцый гэтай сферы матэрыяльнай культуры.
Праект «Голас культуры» рэалізуецца Моладзевым грамадскім аб'яднаннем «Азбука прадпрымальніцтва» сумесна з грамадскім аб'яднаннем «Аффабулационе» (Італія, Рым) і Нацыянальным цэнтрам сучасных мастацтваў (Мінск, Беларусь) на працягу 24 месяцаў пры падтрымцы ЕС (Тэматычная праграма "Недзяржаўныя структуры (аб'яднання грамадзян) і мясцовыя органы ўлады ў дзейнасці па развіцці ») з чэрвеня 2014 па май 2016. Агульны бюджэт праекта складае 333333,34 еўра (BYR), з якіх 300000,00 еўра (BYR) з'яўляюцца укладам ЕС. Праект зарэгістраваны 24 Красавік 2014 г. Міністэрствам эканомікі Рэспублікі Беларусь у базе даных праграм і праектаў міжнароднай тэхнічнай дапамогі за №2 / 14/000705.
Мэта праекта - ўсталяванне грамадскага дыялогу ў сферы культуры праз забеспячэнне разумення беларускай самабытнасці, захаванне, прасоўванне і інтэграцыю нацыянальных звычаяў і традыцый у сучасным мастацтве з выкарыстаннем патэнцыялу творчай індустрыі і лічбавых тэхналогій. У рамках праекта прадугледжаны наступныя мерапрыемствы: праграма павышэння кампетэнцый (3 трэнінгу "Менеджмент праектаў у сферы культуры і збор сродкаў», «PR і прасоўванне культурных праектаў», «Сацыяльныя СМІ ў сферы культуры» і 5 майстар-класаў: «Падрыхтоўка матэрыялаў», «Абсталяванне для рамёстваў», «Новыя метады рамонту і рэстаўрацыі рэчаў», «Новыя метады ў рамёствах», «Мадэрнізацыя і рамонт»); азнаямленчыя візіты ў Рым для мэнэджэраў у сферы культуры, прадстаўнікоў творчых індустрыі, журналістаў; конкурс міні-праектаў у сферы культуры; фестываль маладзёжных эксперыментальных арт-праектаў у Мінску; пост-фестывальная выстава ў Італіі; стварэнне інтэрнэт-платформы «Голас культуры».
За дадатковай інфармацыяй па пытаннях рэалізацыі праекта вы можаце звярнуцца да каардынатара праекта Марыне Гаеўскай 8-029-116-44-50 (Velcom), е-mail: [email protected].